Efektívna reklama na Facebooku alebo ako získať z Facebooku maximum

FACEBOOK (v skratke FB) je sociálna sieť, to znamená, že združuje ľudí. A pokiaľ budú ľudia robiť rozhodnutia, či už nákupné alebo strategické, bude možné využívať aj túto sociálnu sieť výhradne vo svoj prospech, a to vhodnou propagáciou seba či svojej firmy. Chcete sa úspešne zviditeľniť doslova zo dňa na deň? Sme radi, že čítate článok práve u nás. Prečo? Máme jednoducho oveľa viac informácii o tom, ako FB funguje, ako vy a chystáme sa s vami o ne podeliť. Napríklad s istotou vieme aj to, že žien je na FB väčšina a výrazne častejšie siahajú po tejto sociálnej sieti ako muži. Prispôsobíme teda tomu zverejňované posty (informácie, texty, obrázky videá a pod.) a takmer ihneď získame väčšiu popularitu – tak preto. V tomto článku zhrnieme všetky možnosti, ako využiť facebookovú reklamu na maximum a zvýšiť tak svoje príjmy.

Facebook je v cielení užívateľa účinnejší ako Google

Na slovenskom FB je registrovaných 2,5 mil. účtov, a preto si myslíme, že by bola pre každú firmu alebo spoločnosť doslova veľká škoda, nevyužiť jeho marketingové nástroje. Facebook dokáže cieliť reklamu naprieč zariadeniami. Nezáleží na tom, či sa zákazník prihlási cez mobil, PC či tablet. Facebook ho spoľahlivo identifikuje, a ak patrí do vašej cieľovej skupiny, ponúkne mu vašu reklamu a zvýši tak šancu na zrealizovaný obchod. Naučte sa, ako funguje Facebook.

Facebooková reklama

Facebook rýchlo nájde zákazníka

Reklamná stránka na Facebooku

Je viacero možností, ako propagovať svoj produkt alebo službu prostredníctvom sociálnej siete. Všimnite si, kde všade sa na FB nachádza reklama:

  • reklama, ktorá sa zobrazuje vpravo na stránke,
  • reklama vložená priamo v príspevkoch alebo na nástenke užívateľa, ktorá sa zobrazuje pri prehliadaní postov,
  • identická reklama ako v príspevkoch, len menšia a prispôsobená pre mobilné zariadenia,
  • reklama na Instagrame (sociálna sieť, ktorú rovnako vlastní FB).

Tieto formáty sa však nezobrazujú len na Facebooku alebo Instagrame. Od roku 2017 využíva FB aj tretie strany v podobe článkov na spravodajských weboch a v Messenger-i (čo je komunikačný kanál pre chat medzi užívateľmi FB) a podporuje tak budúcu úspešnosť marketingu.

 

Základné pravidlo Facebookovej reklamy

20% textu a dosť! K tomu úderný obrázok, ktorý okamžite upúta pozornosť. Ak ponúkate niečo nehmotné, ​​trebárs nejakú službu, je niekedy zložité vybrať správny popisný obrázok. V takomto prípade nie je od veci do obrázku pridať aj text. Problém je však v tom, že ak dáte textu viac ako 20% z celkovej plochy, Facebook bude reklamu zobrazovať menej až vôbec. Preto dbajte na toto pravidlo, inak budete musieť vyrábať obrázok znovu.

Výbornou stratégiou je zvoliť si tzv. dynamickú reklamu. To znamená, že obsah banneru sa pravidelne obmieňa a vy tak máte šancu zaujať zákazníka vždy novým textom či obrázkom. Vytvoriť si platené posty nie je také zložité. Avšak vytvorenie účinného reklamného banneru si vyžaduje skúsenosti a prax. Dokáže však viditeľne zvýšiť počet kliknutí a dokončených obchodov.

[su_button url=“https://www.irealitymedia.sk/kontakt/“ background=“#008a07″ color=“#ffffff“ size=“5″ center=“yes“ radius=“0″]Mám záujem o takúto reklamu[/su_button]

 

Reklama na Facebooku

Sledujte si úspešnosť Facebookovej kampane

Kampane na Facebooku

Ich správny výber je dôležitý. Rôzne kampane ponúkajú totiž rôzne možnosti nastavenia. Prejdime si voľby, ktoré budú zaujímať väčšinu inzerentov. Typy FB kampaní: najdôležitejšou pre obchodníka je návštevnosť. Je základným kameňom úspešnej PPC reklamy na Facebooku. Inými slovami, ukazujete ľuďom svoju reklamu, a ak na ňu niekto klikne, ocitne sa na vašom webe, youtube kanáli či facebookej stránke. Ak to dáva zmysel, a váš web umožňuje merať konverzie, použite radšej kampaň Konverzia na webe.  Ako ste možno zvyknutí z AdWords, meranie konverzií je základným predpokladom na účinné vylepšovanie kampane. Umožní vám to aj Facebooková reklama, kde môžete spoľahlivo zmerať počet predaných kusov alebo odoslaných dopytov.

[su_button url=“https://www.irealitymedia.sk/ako-na-facebook-kampan/“ background=“#008a07″ color=“#ffffff“ size=“5″ center=“yes“ radius=“0″]Ako na FACEBOOK kampaň?[/su_button]

E-shop a Facebook

Ak vlastníte e-shop, Facebook vám umožní merať aj hodnotu uskutočnených transakcií na území Slovenska. Pri zakladaní kampane si vytvoríte pixel pre sledovanie konverzií. Je to časť kódu, ktorý môžete umiestniť na svoj web a merať vďaka nemu počty konverzií. Uistite sa, že je kód vložený na stránke, ktorá sa používateľom zobrazí po úspešnom dokončení nákupu alebo odoslaní formulára.

Príspevok na firemnej stránke môžete propagovať dvomi spôsobmi.

  • Prvou možnosťou je prejsť na príspevok na svojej firemnej facebookovej  stránke a kliknutím na tlačítko Propagovať príspevok spustiť propagáciu. Tento postup je rýchlejší a jednoduchší. Ak sa ale chcete pohrať so zacielením reklamy na určitú skupinu, táto cesta vám neumožní využiť všetky dostupné nastavenia reklamy.
  • Druhou možnosťou je propagovať príspevok pomocou kampane Mám záujem. Táto možnosť je ďaleko lepšia a efektívnejšia, umožní vám totiž využiť všetky možnosti nastavenia. Môžete ale propagovať len príspevok, ktorý bude uverejnený aj na vašej stránke .

Ako vidíte, Facebook je mimoriadny marketingový nástroj a prináša mnoho možností, ako rýchlo a spoľahlivo zviditeľniť seba, svoju firmu či produkt alebo službu. Treba však vedieť ako na to. A čo je najzaujímavejšie, vyvíja sa tak rýchlo, že je potrebné sledovať zmeny takmer neustále. Nám neunikne žiadna z nich. Každodennou prípravou reklamných kampaní sa spolu s vami zdokonaľujeme aj my a tešíme sa z pozitívnych výsledkov všetkých prebiehajúcich propagačných akcií.

[su_button url=“https://www.irealitymedia.sk/kontakt/“ background=“#008a07″ color=“#ffffff“ size=“5″ center=“yes“ radius=“0″]Chcem začať propagovať firmu[/su_button]

Viac informácií o ochrane spracovávaných údajov Info GDPR